Verhalen vertellen en vragen stellen. Vakdidactiek Levensbeschouwing en Geestelijke Stromingen Tamar Kopmels 2016, uitgeverij Noordhoff; |
Kleur op school. Lesmethode voor het basisonderwijs Tamar Kopmels (hoofdredactie) 2010-2016 |
Geloof je het zelf?! Levensbeschouwelijk leren in het basisonderwijs Bas van den Berg, Ina ter Avest, Tamar Kopmels 2013, uitgeverij Coutinho |
Vieren op het ritme van de natuur Tamar Kopmels en Ton Roumen 2014, VKO vereniging katholiek onderwijs |
Filosoferen op het bord Nanda van Bodegraven i.s.m. Tamar Kopmels 2013, uitgeverij SWP |
De kracht van verhalen. Handboek bij De Prinsenschool Adri Bosch, Piet Faas, Tamar Kopmels 2006, uitgeverij SWP |
Wortels en vleugels. Kinderen onderzoeken bestaansvragen Nanda van Bodegraven en Tamar Kopmels 2004, uitgeverij SWP |
Kriebels in je hersens. Activiteiten en gesprekken met jonge kinderen Nanda van Bodegraven en Tamar Kopmels 2002, uitgeverij SWP |
Artikelen
- Vaardigheden als hart van godsdienstige vorming
In: IKOS Onderwijsblad, godsdienstige vorming in het openbaar onderwijs
jaargang 25, nummer 1, januari 2014 - Naar een hermeneutisch-communicatieve didactiek van levensbeschouwelijk onderwijs.
In: Het kind en de grote verhalen. Levensbeschouwelijk leren in het basisonderwijs.
Parlevliet, Van den Berg en Zondervan. Uitgeverij Kwintessens, 2013. - Diverse artikelen, columns en rubrieken in o.a. Kleur, Educare, Hemel en aarde, De wereld van het jonge kind, Kiddo, Praxisbulletin