Verhalen vertellen en vragen stellen biedt studenten een vakdidactiek om Levensbeschouwing en Geestelijke Stromingen te geven op de basisschool, vanuit een eigentijdse visie op leren. Het boek gaat uit van recente inzichten over (levensbeschouwelijk) leren en sluit aan bij de veranderende context van levensbeschouwing in de huidige samenleving. Het boek is te koop via de boekhandel. Verhalen vertellen en vragen stellen is geschreven voor de pabo, maar bevat ook veel informatie en inspiratie voor leraren in het basisonderwijs en andere professionals en geïnteresseerden op het terrein van levensbeschouwelijk leren in het basisonderwijs.
Wat is er bijzonder aan Verhalen vertellen en vragen stellen?
- het enige didactiekboek dat levensbeschouwelijk leren koppelt aan Geestelijke Stromingen
- geschikt voor pabo’s en basisscholen van alle levensbeschouwelijke gezindten
- verbinding tussen lesgeven in levensbeschouwing en de eigen levensbeschouwelijke identiteit van leraar
- bijzondere aandacht voor omgaan met levensbeschouwelijke diversiteit in de klas
Lees hier verder over de inhoud van het boek. Hier vind je informatie over de website bij het boek.
“Als invaller gebruik ik jouw boek nog wel eens en afgelopen week vroeg een kind: Juf, heeft u dat boek met die mooie verhalen nog bij u? De gesprekken die volgen zijn vaak heel verassend en waardevol. (Dorien Uittenbogaard, leraar basisonderwijs)
Hier vind je meer reacties en recensies.