Publicaties

Verhalen vertellen en vragen stellenVerhalen vertellen en vragen stellen.
Vakdidactiek Levensbeschouwing en Geestelijke Stromingen

Tamar Kopmels
2016, uitgeverij Noordhoff;
Kleur op school.
Lesmethode voor het basisonderwijs

Tamar Kopmels (hoofdredactie)
2010-2016
Geloof je het zelf?!
Levensbeschouwelijk leren in het basisonderwijs

Bas van den Berg, Ina ter Avest, Tamar Kopmels
2013, uitgeverij Coutinho
vieren op het ritme van de natuurVieren op het ritme van de natuur
Tamar Kopmels en Ton Roumen
2014, VKO vereniging katholiek onderwijs
 Filosoferen op het bord
Nanda van Bodegraven i.s.m. Tamar Kopmels
2013, uitgeverij SWP
De kracht van verhalen. Handboek bij De Prinsenschool
Adri Bosch, Piet Faas, Tamar Kopmels
2006, uitgeverij SWP
Wortels en vleugels.
Kinderen onderzoeken bestaansvragen

Nanda van Bodegraven en Tamar Kopmels
2004, uitgeverij SWP
Kriebels in je hersens.
Activiteiten en gesprekken met jonge kinderen

Nanda van Bodegraven en Tamar Kopmels
2002, uitgeverij SWP

 

Artikelen

  • Vaardigheden als hart van godsdienstige vorming
    In: IKOS Onderwijsblad, godsdienstige vorming in het openbaar onderwijs
    jaargang 25, nummer 1, januari 2014
  • Naar een hermeneutisch-communicatieve didactiek van levensbeschouwelijk onderwijs.
    In: Het kind en de grote verhalen. Levensbeschouwelijk leren in het basisonderwijs.
    Parlevliet, Van den Berg en Zondervan. Uitgeverij Kwintessens, 2013.
  • Diverse artikelen, columns en rubrieken in o.a. Kleur, Educare, Hemel en aarde, De wereld van het jonge kind, Kiddo, Praxisbulletin